ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید0
پرداخت ×

نی نی لباس

با نی نی لباس با اطمینان بخرید

خوردنی های ممنوعه برای نوزادان

تغذیه کودکان در نخستین سال زندگی‌شان برای والدین رویداد هیجان‌انگیزی است. در ۶ ماه نخست، شیر مادر تمام چیزهایی که کودک به آنها احتیاج دارد را تامین می‌کند. گوارش شیر مادر برای کودک بسیار راحت است و احتمال یبوست و اسهال را در آنها بسیار پایین می‌آورد. در مطلب قبل یک سری از این خوراکی های ممنوعه را نام بردیم،  در ادامه موارد دیگر را می گوییم:

میگو
میگو یکی دیگر از غذاهای حساسیت ‌زا است و اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که این غذای دریایی را به آرامی وکم‌کم وارد برنامه غذایی کودکتان کنید و البته این روند نیز بعد از یک سالگی کودک در پیش گرفته شود. اگر در خانواده‌تان سابقه بیماری آلرژی وجود دارد، به‌طور کلی نسبت به کلیه مواد غذایی آلرژی‌زا همواره احتیاط بیشتری کنید.

خوردنی های ممنوعه برای نوزادان (2)

کاکائو
از کاکائو حتی برای کمی طعم دادن به غذاها و نوشیدنی‌های کودکتان نیز استفاده نکنید. کاکائو سرشار از کافئین است و بهتر است تا یک سالگی به هیچ‌وجه مورد استفاده شیرخوار قرار نگیرد.

گندم
دلیل اینکه همواره توصیه می‌شود نخستین غذای شیرخواران از برنج و یا غلات جو باشد این است که این مواد غذایی به سادگی هضم می‌شوند ولی گندم علاوه بر گوارش و هضم سخت‌تر، آلرژی‌زا نیز می‌باشد. گلوتن موجود در گندم باعث بروز این مشکل می‌شود. گلوتن، پروتئینی است که به سختی هضم می‌شود.

شیرگاو
باعث درشت‌تر و چاق‌تر شدن نوزاد می‌شود و این مورد ممکن است اغلب مادران را به سمت مصرف آنی برای کودکشان بکشاند ولی دست نگه دارید چرا که بهتر است تا نخستین سال روز تولد فرزندتان صبر کنید و به او شیر گاو ندهید. اولا، شیر گاو به سختی توسط شیرخوارتان و کودکان خردسال هضم می‌شود و به دلیل داشتن غلظت پروتئین بالا و سایر املاح ممکن است به کلیه‌های نوزادان آسیب برساند و یا حساسیت معده و روده ایجاد کند. شیر گاو به اندازه کافی آهن و ویتامین C برای نوزادان ندارد در حالی‌که شیر مادر برای تامین آهن و ویتامین C در یک سال نخست زندگی بهترین منبع است.

بعد از یک سالگی کودک می‌توانید از شیر گاو البته به میزان متناسب به کودک‌تان بدهید. هیچگاه به کودک خردسال خود شیر کم‌چرب ندهید چرا که حاوی چربی و کالری کافی برای کودک نیست و تا ۲ سالگی کودک، به او شیر پرچرب بدهید. البته باز هم نسبت به استفاده از شیر گاو محتاط باشید چرا که ممکن است کودک شما به آن آلرژی داشته باشد، اگرچه حساسیت به شیر بسیار نادر است.

توت فرنگی
این میوه پرطرفدار که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C نیز می‌باشد، هم بسیار میوه سالمی است و هم بسیار خوشمزه و لذیذ اما این دلیل کافی برای دادن آن به کودکتان نیست. توت‌فرنگی میوه‌ای اسیدی است و علاوه بر آن آلرژی‌زا نیز می‌باشد و ممکن است برخی نشانه‌ها و علائم را در کودک خردسال شما نمایان سازد. بهتر است که انواع توت‌ها را بعد از یک سالگی کودکتان به او بدهید و اگر باز هم اصرار دارید که زودتر شروع به دادن توت‌فرنگی کنید حتماً‌ آنرا به تکه‌های خیلی کوچک تقسیم کنید و یا به صورت پوره درآورید تا بلعیدن آن آسانتر شود.



با کمال میل آماده شنیدن نظرات شما هستیم:

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.