ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید0
پرداخت ×

نی نی لباس

با نی نی لباس با اطمینان بخرید

بهترین روش تنبیه کودک بی ادب چیست؟

پرسش: دارای ۲ فرزند پسر ۱۵ سال و ۶ سال هستم. پسر کوچکترم بسیار تحت تاثیر رفتارهای برادر بززرگترش است. خیلی از رفتارهای او را تکرار می کند که زیاد مورد پسند من نیست. جدیدا  کلمه – فحش  – بسیار بسیار زشتی  را در مواقع عصبانیت تکرار می کند هر چه هم در این رابطه تنبیه شده است فایده ندارد. اینقدر معنی حرفی که می گوید زشت است که اصلا قابل گفتن نیست. خودش بارها از من خواسته مگه معنی این چیه؟ نمی دونم چکار کنم که  دیگر از گفتن این کلمه دست بردارد؟ حتی در مهمانی خانوادگی که می رویم اگر  در جمع کوچکترین ناراحتی ببیند راحت آن کلمه را به طرف می گوید.پاسخ: اتفاقا شما با اهمیت دادن به این رفتار کودک و دائما دعوا و تنبیه کردنش او را نسبت به این حرف ها بیشتر حساس کرده اید.
در مورد برخی از کارها و عاداتی که شما برای فرزندتان نامطلوب می دانید تنها راهی که نتیجه سریع تری برای از بین بردنش وجود دارد بی توجهی و تغافل است.
چرا که اگر به روی کودک بیاورید که تو این کار را انجام می دهی و این کار بدی است بیشتر او را حساس می کنید.

بنابرین سعی کنید اینگونه رفتارهایش را نادیده بگیرید و اصلا به رویش نیاورید که متوجه رفتارش هستید.
از پرت کردن حواس و صحبت کردن راجع به موضوع دیگر گرفته تا بازی کردن و حواسش را مشغول بازی کردن و … هم می توانید برای ترک عادت مورد دوم استفاده کنید.
در واقع مهم تذکر غیرمستقیم به همین روش هاست نه مستقیم گفتن اینکه این حرف بدی است تا کودک بیشتر حساس شود.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.



با کمال میل آماده شنیدن نظرات شما هستیم:

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.