ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید0
پرداخت ×

نی نی لباس

با نی نی لباس با اطمینان بخرید

قهر با کودک، قهر را دست کم نگیرید!

پرسش: دختری ۴ ساله دارم که خیلی بد اخلاق است و دائما در حال نق زدن. من وقتی که از خواب بیدار می شه تمام تلاشم رو می کنم تا با خنده و شوخی و بازی بتونم خوش اخلاقش کنم اما فایده ای نداره. سعی کردم برای کنار گذاشتن این حالت راه های زیادی رو امتحان کنم مثلا برای خوش اخلاقی جایزه گذاشتم (کارها و چیزهایی که دوس داره) و یا تنبیه کردم .گاهی بهش بی محلی کردم یا قهر کردم. کل روز می گه بریم خونه مادربزرگش ولی وقتی می رسیم رفتار درستی نداره و همیشه نق می زنه.پاسخ: بد اخلاقی کودک می‌تواند به چند دلیل باشد:
۱)در زمان‌های کم خوابی، گرسنگی و خستگی، کودک تندخو می‌شود.

۲)یکی از علل پرخاشگری کودک الگوبرداری از رفتار والدین است. یعنی بچه‌هایی که الگوی رفتاری پرخاشگر دارند همانند الگوهای خود رفتار می‌کنند. آیا شما و همسرتان رفتار خشونت‌آمیز دارید؟

۳)دلیل دیگر تندخویی، ناکامی است. یعنی وقتی کودک به هدف خودش نمی رسد، بداخلاقی می‌کند. آیا شما به اندازه کافی به فرزندتان آزادی می دهید یا او حق نظر دادن راجع به همه چیز را ندارد؟ اگر این‌طور است پس او پرخاشگر می‌گردد.

۴)ممکن است کودک شما از دسته کودکان دشوار باشد، بعضی از کودکان هنگام تولد، الگوی خواب، خوراک و دفع نامنظمی دارند و ارام هستند. ولی حتی این کودکان با داشتن یک والد ملایم و با صبر و حوصله در جهت آرامش حرکت می‌کنند.

۵)حال خودتان به عنوان مادر چطور است؟ افسرده مضطرب نیستید؟ گاهی مادر خودش حال خوشی ندارد و کودک به خاطر نزدیکی عاطفی، معمولاً روحیات مادر را در رفتارش منعکس می‌کند. اگر حال شما خوش نیست حتماً خودتان را درمان کنید تا مشکل کودکتان هم به تدریج حل شود.

۶)شما در طول روز چقدر با کودکتان وقت می‌گذرانید و با او بازی می‌کنید؟ اگر بانک عاطفی کودکتان خالی باشد مدام لجبازی می‌کند.

۷)قهر یا کم محلی کار بسیار غلط و اشتباهی است، که پیامش این است که «تو بد هستی و من تو را دوست ندارم». ما می‌گوییم به رفتارهای غلط کودک بی‌توجهی کنید انگار که این رفتارها را ندیده‌اید، تا میزان آن رفتارها کم شود.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.



با کمال میل آماده شنیدن نظرات شما هستیم:

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.