ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید0
پرداخت ×

نی نی لباس

با نی نی لباس با اطمینان بخرید

رفتار های فرزندم طبیعی است؟

پرسش: دختری ۴ ساله دارم که رفتارهایی ازجمله موارد زیر دارد :۱٫ انگشت در بینی کردن  ۲٫ بچگانه حرف زدن ۳٫خراب کردن اسباب بازی ها ۴٫باد معده خالی کردن بدون درنظر گرفتن موقعیت زمانی و مکانی ۵٫رعایت نکردن حیای دخترانه  ۶٫عدم حرف شنوی از والدین ۷٫رفتار نادرست با برادر ۵ ماهه اش ۸٫اذیت کردن مادر ۹٫خراب کاری و اقدامات منجر به خسارت در لحظه تنهایی. بنده تاکنون نتوانستم هیچ کدام از این رفتارها را از بین ببرم خواهش می کنم راهنمایی کنید.پاسخ: ما در مورد یک دختر بچه چهار ساله صحبت می کنیم نه یک خانم چهل ساله. لذا خیلی از این رفتارها کاملا طبیعی است. مثلا کودک نمی داند که انگشت در بینی کردن یا رفتارهایی مشابه در دنیای بزرگسالان بد است ولی وقتی این رفتار انجام می شود و کودک با واکنش بسیار منفی بزرگسالان مواجه می شود پس یاد می گیرد که با انجام این رفتارها می تواند محیط و رفتار والدین را کنترل کند لذا هر چه بیشتر این اقدامات را انجام می دهد.

-اولا در خیلی از موارد اگر بی اعتنایی کنید و رفتار رانادیده بگیرید (یعنی زمانی که احساس می کنید فرزندتان دنبال لجبازی یا جلب توجه است) فرزندتان این رفتارها را تکرار نمی کند.

-ثانیا باید تذکرتان خالی از رفتار هیجانی باشد مثلا خیلی آرام در گوشه ای به دخترتان تذکر دهید که: یک دختر مودب دستش را داخل بینی اش نمی کند. اجازه بده کمکت کنم تا بینی ات را تمیز کنی و در مورد خراب کردن اسباب بازی  هم تا حدی این رفتارها واقعا طبیعی است و فقط از حس کنجکاوی کودک نشات می گیرد.

نکته آخر و مهم اینکه احتمالا بیشتر این رفتارهای منفی در پاسخ به تولد فرزند جدید است. فرزند شما تصور می کند که به اندازه کافی مورد توجه و علاقه والدین نیست و لذا با این اقدامات سعی می کند جلب توجه کند.شماکه پدر هستید و نیاز چندانی به حضور شما در کنار فرزند پنج ماهه تان نیست سعی کنید بیشتر وقت تان را با دختر چهار ساله تان صرف کنید، به او محبت کنید، با هم تفریح بروید، با او صحبت کنید و کلا  وقت زیادی صرف کنید. برای انجام کارهای کودک کوچک تر هم از دخترتان حتما کمک بگیرد و به او تلقین کنید که به کمک و حمایت وی نیاز جدی دارید.

اگر شما هم سوال دارید و در مدتی کوتاه به صورت رایگان پاسخش را می خواهید، به این صفحه بروید.



با کمال میل آماده شنیدن نظرات شما هستیم:

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.