ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید0
پرداخت ×

نی نی لباس

با نی نی لباس با اطمینان بخرید

فوت و فن عکاسی از کوچولوها

کودکان یکی از دوست داشتنی ترین موضوعاتی هستند که توجه اطرافیان را برای ثبت‌شان جلب می‌کنند. دنیا پر است از پدر و مادرهایی که مشتاق گرفتن عکس‌های بیشمار از فرزندان عزیزشان هستند. پدر و مادرهای زیادی عکس‌هایی که از فرزندانشان گرفته اند را به من نشان می‌دهند، آنها از عکس‌هایشان بسیار خرسند و هیجان‌زده هستند!این هیجان که ناشی از علاقه شدید به فرزندشان است مانع از آن می‌شود که به اشکالات تکنیکی عکس‌هایشان پی ببرند، اشکالاتی از قبیل سایه‌های آزار دهنده، محو بودن تصاویر و کنتراست‌های شدید. خیلی از اوقات والدین موفق نمی‌شوند انرژی، حس و شخصیت فرزندانشان را ثبت کنند، کمک به شما در ثبت لحظات خاطره انگیز فرزندانتان، هدف این مقاله است.

برای شروع، برنامه‌ریزی کنید، از خود بپرسید که چگونه عکسی می‌خواهید؟ و شرایط مناسب برای ثبت آن عکس را محیا کنید. برای مثال، وقتی می‌خواهید از بازی کردن کودک در محیط بیرون و یا زمانی که کودک در حال تمرکز برای درست کردن پازل است، عکس بگیرید، مکان مناسب و لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید، تا بتوانید حس مناسب را توام با شرایط مناسب ثبت نمایید. کودکان غیر قابل پیش‌بینی هستند، بنابراین درصد موفقیت شما بستگی زیادی به مود و حالت کودک در زمان عکاسی دارد.

عکس زیر، از یک کودک، در یک زمان و مکان و با یک دوربین ثبت شده است، همانطور که حتما شما هم با من موافق هستید عکس شماره۲ بسیار زیباتر از عکس شماره۱ است، در ادامه به نکاتی اشاره خواهم کرد که باعث موفقیت این عکس شده است.

 

MaxSweetWorldofChildren(15)

چهار فاکتور اساسی در بهبود عکس ۲ تاثیر داشته‌اند:
۱- نور
۲- زاویه دوربین
۳- مقدار زوم
۴- پس زمینه

عکس شماره ۱ زیر نور شدید خورشید ثبت شده است، سایه‌هایی که زیر چشم افتاده است و همچنین بسته شدن چشم کودک بدلیل تابش مستقیم نور خورشید به چشم می‌باشد. اما در عکس شماره ۲ به دلیل قراردادن کودک در سایه، سایه‌ها و کنتراست‌های نامناسب دیده نمی‌شود و همچنین حالت چشم کودک مناسب است و به همین دلیل حس و حالت کودک از طریق چشم بخوبی منتقل می‌شود.

نکته۱: اگر می‌خواهید از کودک خود در فضای بیرون عکاسی کنید، از قرار دادن وی در تابش نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

تفاوت دیگری که در ۲ عکس فوق وجود دارد، سطح دوربین نسبت به کودک است، در عکس شماره ۱ زاویه عکاسی نامناسب است، زیرا کودک را از بالا نگاه می‌کند و حس نگاه یگ بزرگسال به کودک را دارد، اما در عکس شماره ۲ دوربین هم ارتفاع کودک است و حس کودک بهتر منتقل می‌شود.

نکته۲: همواره سعی کنید از ارتفاع هم سطح کودک از آن عکس بگیرید، حتی در صورتی که کودک روی زمین نشسته است شما نیز ارتفاع دوربین را به همان نسبت پایین بیاورید.

نکته بعدی دقت به پس‌زمینه می‌باشد، در عکس شماره ۱ پس زمینه (Background) دارای روشنایی زیاد است و همین باعث شده است که موضوع را تحت شعاع قرار دهد، اما در عکس شماره ۲ وجود یک پس‌زمینه تیره و ساده، باعث جلب توجه بیشتر بیننده به موضوع شده است.

نکته۳: به خاطر داشته باشید در هنگام عکاسی از کودکان کمی فاصله داشته
باشید و کمی زوم کنید تا هم پرسپکتیو نامناسب از بین برود و هم سوژه خیلی
کوچک نشود.

نکته۴: تا جاییکه می‌توانید سعی کنید پس زمینه تیره و ساده باشد تا موضوع را تحت شعاع قرار ندهد.

نکته آخری که در مورد تصاویر بالا می‌توان ذکر کرد، وجود پرسپکتیو نامناسب در تصویر شماره۱ است که بعلت نزدیک کردن دوربین به کودک بوجود آمده است، در صورتی‌که در عکس شماره ۲ با دور کردن دوربین از کودک و زوم کردن، پرسپکتیو نامناسب دیده نمی‌شود.



با کمال میل آماده شنیدن نظرات شما هستیم:

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.